Busterminaler og -endestationer er at betragte som virksomheder, hvis de benyttes af mere end én linje. Det gælder, selvom der er offentlig adgang til området på grund af en bagvedliggende parkeringsplads eller lign. På det grundlag kan kommunen kan godt stille vilkår om, hvornår og hvor meget busserne må larme og evt. forbyde overnattende busser på pladsen.
FAQs
- previous post: 2010-02: På grund af ombygninger skal en dagligvareforretning fremover have indkørt varer via en rute på fortovet, hvilket kan give støj fra palleløftere, tomgang mv. Skal denne støj medregnes i forretningens støjbidrag?
- next post: 2009-20: I forbindelse med beregning af vejtrafikstøj ved en børnehave spørges der, om man kan nøjes med at beregne Lday og sammenholde denne med grænseværdien Lden = 58 dB(A). Børnehaven har åbent fra kl. 07 til 17, som ligger inden for dagperioden defineret i Miljøstyrelsens Vejledning 4/2007 ”Støj fra veje”.